Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

lördag08.05.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Lurigt reklammedium startar imorgon

Publicerad: 22 oktober 1998, 16:04
Uppdaterad: 6 december 2015, 17:35

Under fredagen kör GratisTel igång verksamheten som gör det möjligt att ringa gratis. På kort sikt berörs 80 000 frivilliga abonnenter i Stockholm, vars telefonsamtal kommer att finansieras av annonsörer.


Bland annonsörerna märks bland andra Bonniers Specialtidningar, som går ut med

fyra olika prenumerationserbjudanden via telefontråden. DN och CNN finns också

med från start. De marknadsför webtjänsten "Svar om Stockholm" respektive CNNs

svenska nyhetstjänst på Internet. Där finns också Stockholmsbaserade

trafikskolor, cateringfirmor och lampaffärer.

Annonsörerna betalar 50 öre per kontakt. Leder denna till en knapptryckning (i

praktiken en beställning eller intresseanmälan, reds. anm.) läggs ytterligare

10 kronor till priset, enligt Cecilia Geijer-Haeggström, VD och delägare i

GratisTel.

Reklamblocken är 10 sekunder. Det första dyker upp efter 60 sekunders samtal.

Därefter dyker reklamen upp i luren var tredje minut.

Tjänsten ska successivt byggas ut för att så småningom bli rikstäckande.

Göteborg och Malmö står näst i tur och kommer att kopplas upp före årsskiftet.

Katarina Kempe

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.