Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag23.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Lugna Favoriter letar lyssnare i matbutiken

Publicerad: 2 September 1999, 14:11
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:33

På måndag startar Lugna Favoriter en promotionkampanj tillsammans med Vivo. Totalt är kampanjens värde 750 000 kronor.


- Det här är vår största promotionkampanj någonsin, säger Jenny Kaiser,

marknadschef på Lugna Favoriter.

Promotionkampanjen, som går under namnet "shoppingbilen" kom till på initiativ

av Lugna Favoriter, och innehåller dagliga tävlingar i radiokanalen där

lyssnarna uppmanas att hämta tävlingskuponger i Vivobutikerna. Varje dag vinner

någon ett presentkort på Vivo värt 1.000 kronor och i slutet av kampanjen koras

en vinnare av en Ford Focus herrgårdvagn.

Lugna Favoriter förstärker kampanjen genom att samtidigt gå med reklam i TV4

Stockholm.

- Vi har samarbetat med Vivo tidigare och det är klockrent i målgruppen för

oss. De vänder sig också till familjer, säger Jenny Kaiser.

I samarbetet ingår också Arla, Scan och Skogaholmsbröd.

Tia Jumbe

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.