Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag25.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

LRF Media ökar annonsförsäljningen

Publicerad: 22 November 2001, 12:51
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:19

LRF Media ökade annonsförsäljningen med 10 procent under årets första nio månader. Men vinsten för perioden sjönk till 200.000 kronor.


Samma period förra året gjorde förlaget en vinst på 10 miljoner kronor, men då

var återbetalad moms om 8,5 miljoner kronor inräknad i resultatet.

De totala intäkterna uppgick till 235 miljoner kronor.

Resultatet för niomånadersperioden ligger 4,6 miljoner kronor under budget. För

helåret 2001 är målet en vinst på 10 miljoner kronor, vilket innebär att

vinsten för fjärde kvartalet måste uppgå till 9,8 miljoner kronor.

- Att skillnaden är så stor jämfört med de andra kvartalen beror helt enkelt på

att storleken på utgifterna skiljer sig åt väldigt mycket under året, säger vd

Patrik Widlund.

I stort är Patrik Widlund nöjd med utvecklingen under året.

- Läsandet har ökat i alla tidningar, totalt har vi fått 176.000 nya läsare på

ett år. Nästa år kommer det att ge utväxling på annonssidan, säger han.

LRF Media ger bland annat ut tidningen Land.

Björn Hedensjö

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.