Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag27.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Lowe Brindfors och Blink profilerar om Granngården

Publicerad: 23 Februari 2009, 07:19
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:21

Granngården köptes av EQT i augusti förra året och vill nu distansera sig från den tidigare ägaren Lantmännen. Lowe Brindfors och Blink ska stå för omprofileringsarbetet.


Strax efter förvärvet gick den nya företagsledningen ut i en reklambyråpitch. Uppdraget var att tydliggöra Granngårdens egna varumärke, utan att tappa den "själ och tradition som har skapats under 100 år tillsammans med Lantmännen". Kedjan har 100 butiker i landet.

Nu har Granngården bestämt sig för Lowe Brindfors och designbyrån Blink.

- Folk kommer att höra och se mycker mer av oss under året, omprofileringen kommer att märkas i vår, säger Maria Forshufvud, pr- och informationschef på Granngården.

Butikerna ser i dag väldigt olika ut, säger hon.

- Vi måste anpassa dem till vårt nya koncept. Det kommer nog att ta hela året innan det arbetet är slutfört, säger Maria Forshufvud.

Granngården har tidigare gjort reklamen inhouse. Butik och dr är de största mediekanalerna.

Hur mycket pengar spenderar ni på reklamköp i år?

- Det kan jag inte kommentera, säger Maria Forshufvud.

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.