Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag22.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Lowe Brindfors fixar 100-wattaren

Publicerad: 7 Maj 2008, 08:00
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:50

Lowe Brindfors, som kammade hem sex priser i 2007 års upplaga av 100-wattaren, får uppdraget att utforma reklamtävlingens kampanj i år.


Lowe Brindfors vann två 100-wattare, tre 75-wattare och en 50-wattare förra året, med uppdragsgivare som Saab, Vattenfall, Coop, Electrolux och Friends.

- De tog storslam i Stadshuset, kan man säga. Och vi brukar alltid fråga en av de vinnande byråerna om de vill göra nästa års kampanj, säger Elisabeth Thörnsten, projektledare för 100-wattaren och informationsansvarig Sveriges Annonsörer.

Förra året gjordes kampanjen av Stenström Red Cell.

100-wattaren anordnas av Sveriges Annonsörer och Dagens Industri och belönar kreativa kampanjer som gett effekt.

Kampanjen går bland annat i Dagens Industri och i digitala medier.

Arbetsgrupp på Lowe Brindfors:Olle Langseth, copywriter, Tobias Löfgren, flashprogrammerare, Caroline Agné, art buying, Joakim Norman, designer, Petter Lublin, art director, Charlotte Cederström, projektledare och Caroline Bystedt, projektledare.

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.