Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag30.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Lowe Brindfors-ad designar smycke åt Europride

Publicerad: 30 Maj 2008, 09:17
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:47

Jake Rydqvist, ad på Lowe Brindfors, har fått uppdraget att designa Europrides officiella smycke, som också fungerar som inträdesbiljett.


Europride firas i Stockholm den 25 juli-3 augusti. Årets tema är Swedish Sin, Breaking Borders och vill belysa hbt-personers rättigheter utanför Sveriges gränser.

Low Brindfors- adn Jake Rydqvist har utnämnts till festivalens formigvare. Han har nu tagit fram en dogtag som ska fungera som inträdesbiljett.

- De som köper biljetten får smycket. När Europride hölls i Stockholm förra gången, för tio år sedan, var det Efva Attling som designade, säger Jake Rydqvist.

Jake Rydqvist fick uppdraget efter en pitch. På dogtagen finns tre olika färgdioder som ska skicka olika budskap: vit betyder party, blå stolt och röd sexuell tillgänglighet.

- Jag vill att folk ska interagera med varandra, men på ett ansvarsfullt sätt. Det finns cruising-funktion på dogtagen som är en slags variant av snusnäsduken i backfickan som man använde som signal på 70-talet. Jag vill att folk ska förflytta sig från sina datorer och tala med varandra, säger Jake Rydqvist.

Smycket lanserade igår kväll på Café Opera, då BWO uppträdde iklädda dogtagen.

Halsbandet hämtar inspiration ur katolska radband och i mitten sitter en massiv ring med referenser till sadism-, och sadomasochism.

Jake Rydqvist är också kreativ chef på Dorian Magazine, som lanseras i juli.

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.