Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag03.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Loréal fick placera Pernilla Wahlgren-artikel i Amelia

Publicerad: 31 Januari 2007, 13:25
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:12

Pernilla Wahlgren är modell för hårfärgen Garnier från Loréal. I det senaste numret av Amelia är artisten intervjuad i en artikel som löper över fyra sidor, där hon bland annat berättar om sin nya hårfärg. Artikeln kom till på initiativ av Loréal som några sidor längre bak i tidningen annonserar med just Pernilla Wahlgren.


Och Pernilla som annons.

- Det var marknadschefen på Loréal som kontaktade oss om en exklusiv intervju med Pernilla Wahlgren. Vi bedömde att det fanns ett stort nyhetsvärde i att hon hade bytt hårfärg, dessutom är hon en känd person som det händer mycket kring just nu, säger Ann Fredlund, chefredaktör och ansvarig utgivare på Amelia.

Känner du inte att ni går i annonsörens ledband genom att ta in en sådan grej?

- Jag tycker inte det, det var smart av annonsören att göra en sådan här kupp. Vi kan välja att säga nej. Och vi har bedömt det här som vilken nyhet som helst, oberoende av vem som är leverantören.

Ann Fredlund säger att det inte alls är vanligt att tidningen blir kontaktade av annonsörer med artikelförslag, däremot blir de ofta kontaktade av pr-byråer.

- Det kanske sprider sig till annonsörer.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.