Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag12.04.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Lördagsintervjun:"Perez Hilton har fångat mig"

Publicerad: 24 Januari 2009, 08:01
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:23

I veckan lämnade Ulla-Karin Barrett kosmetikbranschen för att bli reklam-vd på heltid. Då gick hon från jobbet som varumärkes- och kommunikationchef på Fleur de Santé till Malmöbyrån The Fan Club.


- Jag har trivts jättebra på kundsidan eftersom det ger helhetsbilden, men jag längtade tillbaka till den dynamiska vardagen på en byrå, säger Ulla-Karin Barrett som också är gift med The Fan Clubs delägare och cd Christian Barrett.

Blir det mycket jobbprat hemma?

- Vi brinner båda för reklam och kommunikation och har alltid pratat jobb hemma, men barnen hjälper oss att tänka på annat. Jag har följt bolaget från starten så jag kan ju en hel del om verksamheten redan.

Vad är framtidsplanerna för The Fan Club?

- Det är för tidigt att säga nu, men det är ett företag som mår bra och är inne i en expansiv fas. Vi ska fortsätta att göra bra jobb och ta in nya kunder. Vi jobbar med allt från pr, event, gerilla till klassisk reklam och är kända för att hitta nya vinklar som får människor att involvera och engagera sig i varumärken.

Malmöbyrån har på senare tid börjat samarbeta med ett antal nya kunder bland annat Kockens kryddor, JM och Posten. Ifjol omsatte byrån omkring 17,5 miljoner kronor.

Nämn någon The Fan Club-kampanj som du är extra stolt över?

- Ett exempel är när vi för Sydsvenskan skickade personliga födelseannonser till medie- och reklambyråer. Vi ville påminna om att när man vill säga något viktigt så gör man det i dagstidningen. Drömkunderna är dem som är modiga att satsa på annorlunda idéer för att de känns rätt i magen.

Vad har du själv för medievanor?

- Jag är en riktig allätare. På tv ser jag allt från barnfamiljunderhållning till skumma dokumentärer och Grey's Anatomy. Jag läser Sydsvenskan, SvD och N24 varje dag och Fokus. Det blir många franska modetidningar och Amelia har dykt upp mer och mer. Jag har väl kommit upp i den åldern nu. På dagarna blir det förstås Dagens Media och Resumé och jag försöker överlag kolla så mycket jag kan på reklam.

Och vad läser du som du inte vill berätta om?

- Jag måste erkänna att jag läser Hollywoodskvaller på sajten Perez Hilton. Den har lyckats fånga mig med sin skvallerpornografi.

Namn: Ulla-Karin BarrettÅlder: 35 årFamilj: har två döttrar, 1 år och 6 år, med maken Christian Barrett.Bor: MalmöAktuell med: nybliven vd på The Fan ClubDold talang: " Jag är född i Paris och uppvuxen i Jerusalem så jag pratar flytande franska och även hebreiska."

Synnöve Almer

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.