Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag18.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Löplabbet tar in Spotlight och byter reklambyrå

Publicerad: 20 Maj 2008, 03:26
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:48

Löplabbet ska expandera kraftigt och tar därför hjälp av pr-byrån Spotlight. Dessutom passar kedjan på att byta reklambyrå.


Löplabbet har tidigare inte haft någon pr-byrå utan mest kommunicerat via traditionella reklamkampanjer. Men nu ska kedjan bli mer synlig.

- Vi har varit lite blygsamma när det gäller att prata om vårt koncept som är lite unikt, vi var till exempel först med utprovning på löpband, säger Erik Vitéz, vd och en av företagets två ägare.

Dessutom har Löplabbet valt att jobba med reklambyrån Vargen där Erik Vitéz syster arbetar. Tidigare jobbade kedjan med en projektledare från Ord & Bild och en arbetsgrupp av frilansande kreatörer.

- Eftersom vi växer har vi andra marknadsföringsbehov. Vår kundkrets har vidgats från proffslöpare och flitigt aktiva till att även attrahera vanliga motionärer, och så vill vi uppfattas.

Löplabbet har i dag elva egna butiker och tre licensbutiker. Målet är att inom två år vara rikstäckande, vilket skulle innebära 25-30 butiker.

Den första kampanjen från Vargen är redan synlig i magasin och DI Weekend. I kedjans mediemix ingår även utomhus och event. Löplabbet ger även ut en egen kundtidning en gång per år, vilket nu ska ökas till fyra gånger per år. Till hösten kan det även bli fråga om bioreklam.

- Vi pumpar varumärket kontinuerligt för att ligga hyggligt top of mind.

Löplabbet jobbar sedan tidigare med mediebyrån Maxus.

Arbetsgrupp på Vargen: Martin Junkka, ad; Micke Ahlsén, copy; Maria Ferdfelt, form; Katalin Vitéz, projektledare; Helena Sandström, produktionsledare. Arbetsgrupp på Spotlight PR: Karolina Eriksson, Linda Waxin och Johan Wetterqvist.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.