Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Looft tar in Ruth

Publicerad: 13 maj 2009, 12:28
Uppdaterad: 6 december 2015, 16:26

Looft Industries, som står bakom grilltändaren Looftlighter, inleder ett samarbete med reklambyrån Ruth. Ruth ska jobba mot provision på försäljningen av grilltändaren.


Richard Looft, vd på Looft Industries, berättar att han tidigare blivit uppvaktad av reklambyråer, men att företaget inte har några resurser för marknadsföring.

- När Ruth sa att de var intresserade sade jag först nej, men så träffade jag Mattias Brandt (vd) i höstas och tyckte att Ruth hade en bra attityd och en pragmatisk hållning, säger Richard Looft.

Looft och Ruth kom då överens om en ersättningsmodell som innebär att byrån får provision på försäljningen via den sajt som Ruth tagit fram. Sajten har premiär om ett par veckor.

- Vi vet inte hur stor försäljning det blir via hemsidan. Vi inleder så här och hoppas att det ska vara givande för bägge.

Looft var årets annonsör i reklamtävlingen Ute, som igår avgjordes till förmån för Lowe Brindfors.

Varför inte ett samarbete med Lowe Brindfors?

- Jag tycker att den annonsen är väldigt bra så det är klart att jag hoppas få möjlighet att använda vissa av annonserna i tävlingen.

Arbetsgrupp på Ruth: Mattias Brandt, projektledare; Hanna Jönsson, produktionsledare; Fredrik Claesson, Anders Granberg och Per Forssberg, kreatörer.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.