Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag28.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Loka kör ut ny film och presenterar nyheter

Publicerad: 4 April 2007, 06:59
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:08

I nästa vecka har Loka premiär för en ny reklamfilm. Liksom tidigare bygger kampanjen på temat Det är något med hälsokällan i Bergslagen.


Helena Augustsson, marknadschef för läsk, vatten och cider på Spendrups, som har Loka, vill inte avslöja hela handlingen i filmen, men säger att det är en jakt som landar i hälsokällanskogen.

- Känslan ligger åt samma håll som tidigare. Det är mystik och spänning.

I och med sommarkampanjen presenterar Loka också ett antal nyheter. Det blir flera nya förpackningar, ett tolvpack med 33-centilitersflaskor, en 180-centilitersflaska till samma pris som 150 centiliter, och dessutom får 50-centilitersflaskan en ny transparent etikett. I mitten på maj går ytterligare en ny film upp som ska kommunicera de nya smakerna Vildäpple och Fläder med citron.

- Vi jobbar med varumärket i den första filmen och med smaken i den andra.

Kampanjen ska rulla under hela sommaren i TV3 och Kanal 5. Syftet är att befästa Lokas position på marknaden.

Stefan Öström är kommunikationsstrateg och det kreativa är gjort av Åkestam Holst. Mediebyrå är Starcom.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.