Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Nyheter

Löfbergs Lila stuvar om på marknad

Publicerad: 22 Juni 2011, 05:41
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:06

Löfbergs Lilas marknadschef, Kathrine Löfberg, kliver av för att istället bli kommunikationsdirektör. Den nya marknadschefen har rekryterats externt.


Ämnen i artikeln:

Löfbergs Lila

Kathrine Löfbergs titel som marknadsdirektör är ny och har skapats på grund av att Löfbergs Lila vuxit kraftigt de senaste åren.

– Vi har vuxit mycket utanför Sverige genom förvärv och partnerskap och det krävs att vi lägger mer tid för att sätta varumärket på de olika marknaderna. Det blir min uppgift. Fokus ligger också på den övergripande kommunikationen i koncernen, hur vi ska få ihop helheten, säger Kathrine Löfberg.

Förändringen ska också öppna upp för Löfbergs Lila att stärka sig inom CSR-frågor.

– Vi har jobbat länge med CSR men inte så mycket med att få ut dem, det kommer också bli en viktig uppgift för mig.

Hennes ersättare som marknadschef blir Leif Sjöblom, som senast kommer från Fazer Restaurants, där han arbetat som country manager och marknadschef.

– Vi anlitade en rekryteringsfirma och det var väldigt många som sökte. Till slut var det Leif vi fastnade för. Han har jobbat med mat och dryck i hela sitt liv och har stor erfarenhet från restaurang- och kafékoncept. Vi känner att han kommer tillföra mycket.

Henrik Widell


Ämnen i artikeln:

Löfbergs Lila

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev