Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag28.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Livsstilsnätverket tredubblar antalet besökare

Publicerad: 15 Januari 2007, 14:49
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:13

Livsstilsnätverket utökar med två nya sajter. Rolighetssajten Jesper.nu och bloggen Tjuvlyssnat.se går in under Livsstilsnätverkets tak med ett annonssamarbete som blev klart idag.


Livsstilsnätverket bestod tidigare av sajterna Glife.se, Nattstad.se och Nightlife.se. Normalt brukar de ha runt 150.000 unika besökare i veckan. I och med införlivandet av Tjuvlyssnat.se och Jesper.nu kommer annonsnätverket upp i cirka 500.000 unika besökare per vecka.

- Dom nya sajterna mäts även dom av Nielsen Site Census. Vi räknar med att från vecka 4 kunna rapportera cirka 500,000 unika besökare per vecka, säger Jonas Chrigström, affärsutvecklare på Livsstilsnätverket.

Han berättar att Livsstilsnätverket i och med det nya annonssamarbetet utökar sin räckvidd markant, och dessutom breddar sin målgrupp i form av täckning i ålder.

- I och med att Jesper.nu når vi nu även målgruppen 15-20 åringar. I och med detta kan vi nu även konkurrera med till exempel Playahead på ett annat sätt än tidigare.

Livsstilsnätverkets målgrupp är interaktiva människor 15-30 år.

Stämmer det att ni ska lansera livsstilsnätverket utomlands?

- Ja, det stämmer. Vi lanserar om cirka en månad, men det kan jag inte kommentera mer nu, säger Jonas Chrigström.

Erik U:son Dahlström

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.