Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Nyheter

Live Nation satsar på marknadssidan

Live Nation stärker upp marknadssidan. Kristofer Åkesson blir pr- och kommunikationsansvarig. Samtidigt rekryterar bolaget från SAS.


Publicerad 2014-05-20 11:26
Uppdaterad 2015-12-06 12:37

Ämnen i artikeln:

Live Nation

Dela artikeln:

Kristofer Åkesson, tidigare marknads- och pressansvarig på Live Nation, blir nu pr- och kommunikationschef som en del i företagets långsiktiga satsning på pr, marknadsföring och kommunikation.

– Det känns jätteroligt, jag är ju inte ny i företaget, men nu känns det kul att ta ett helhetsgrepp på just pr- och kommunikationssidan på Live Nation och utveckla det ännu mer, säger Kristofer Åkesson till Dagens Media. 

Det står nu även klart att Johan Kristiansson, tidigare head of global marketing på SAS, blir marketing director för Live Nation Sverige, med start denna vecka.

Som Dagens Media tidigare rapporterat har Therése Liljedahl, tidigare marknadsdirektör på MTG TV, börjat som Nordic commercial director på Live Nation.

Andrea Svanberg

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.