Nyheter
Lindex visar stickat i tv
Publicerad: 5 september 2008, 07:21
Uppdaterad: 6 december 2015, 16:41
I årets stora höstkampanj i tv har Lindex valt att visa upp det stickade modet. Temat är The knitting revolution, med en fanbärande Caroline Winberg i huvudrollen. <b>Se filmen på Dagensmedia.se.</b>
Filmen går upp vecka 38 och ska rulla en bit in i oktober. Liksom tidigare är det reklambyrån We are group som ligger bakom kampanjen.
- Stickat är höstens stora modetrend och som modeföretag vill vi visa det på ett tydligt sätt, säger Johan Hallin, marknadschef på Lindex.
Kampanjen är den största som Lindex gör under hösten. Målet är at fortsätta resan mot att bli ett starkt modeföretag.
- Självklart vill vi också uppnå bra försäljning och trafik i butikerna, samtidigt som vi vill bygga varumärke.
Nyligen gick Lindex med en printkampanj i dagspress och en underklädeskampanj i magasin. Dessutom samarbetar kedjan med organisationen Kvinna till kvinna och genomförde en butikskampanj mot trafficking i augusti.
Har ni trappat upp marknadsföringen?
- Vi har alltid varit aktiva med marknadsföring. Förhoppningsvis är det så att våra kampanjer tar för sig bättre och bättre. Jag tycker att vi har legat ganska tungt marknadsföringsmässigt hela tiden.
Lindex mediebyrå är Starcom.
Arbetsgrupp på We are group: Jonas Danielsson, cd; Nora Oxliden, ad; Fredrik Schollin, copy; Alexandra Flink, byråproducent; Enzo Bussoli, strateg.