Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag23.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Lindex personliga underkläder visas upp i print

Publicerad: 14 Augusti 2008, 03:56
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:43

Lindex vill lyfta fram underklädernas betydelse för en persons stil. Nästa vecka lanseras underklädeskollektionen In between, med plagg för specifika tillfällen och stilar.


Namnet In between hänvisar både till att underkläderna bärs mellan kroppen och de vanliga kläderna, och att plaggen är tidlösa och inte ingår i en specifik kollektion. Plaggen har fått namn som beskriver egenskaper och användningsområde, såsom The perfect party body, The serious business bra och underklänningen The shaping slip.

- Underkläderna i In between-kollektionen utgör en del av en hel look, inte bara något du har under kläderna. Vi vill kommunicera att även underkläderna på olika sätt kan vara del i en modebild, säger Glenda Forsmark, reklamchef på Lindex.

Den nya kollektionen finns i butik från nästa vecka. Butik och skyltfönster är den viktigaste kanalen för lanseringen, tillsammans med annonser i modepress under hela hösten. Kampanjen, med fotomodellen Alyssa Miller, är gjord av We are group och har temat Introducing the In between collection.

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.