Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag22.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Linda Grahn gör comeback i tidningsbranschen

Publicerad: 20 Augusti 2008, 14:09
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:42

Premiärnumret av Bonnier Novas kungatidning Queen nådde 70.000 läsare. "Vi är mycket nöjda", säger förlagschef Åsa Rydgren. Samtidigt har hon värvat TV4 Plus förra programchef Linda Grahn.


Tidningen Queen lanserades som ett livsstilsmagasin med fokus på kungliga nyheter. Utöver de blåblodigas förehavanden skildras mode, inredning, skönhet och resor. I år blir det fyra nummer, men nästa år ökar utgivningstakten till sex. Queens målgrupp är kvinnor, 30 plus.

Det första numret lanserades även som extrabilaga med Amelia. Och nådde enligt Åsa Rydgren 70.000 personer. En siffra hon är nöjd med, säger hon.

- Nu är vi mitt uppe i höstens produktion, och snart får redaktionen förstärkning genom att Linda Grahn går in som publicistisk konsult på frilansbasis, säger Åsa Rydgren.

Linda Grahn lämnade TV4 i maj. Hon har tidigare varit chefredaktör på Bonniers Allt i hemmet.

Queen vill ta annonspengar från glossiga livsstilstidningar snarare än skvallerpressen. Sifo Reklammätningar visar att annonsförsäljningen från det första numret uppgick till 1,5 miljoner kronor.

- Det är vi nöjda med, vi gick över budget, säger Bonnier Novas försäljningschef Urban Sandström.

Det tredje numret av Queen kommer i september.

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.