Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag17.04.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Liljevalchs hånar Moderna

Publicerad: 13 Januari 2009, 07:09
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:24

I höstas inledde Liljevalchs konsthall ett samarbete med King. Nu kommer första kampanjen, där man travesterar Robert Rauschenbergs verk "Monogram", som står på Moderna Muséet.


Liljevalchs primära målgrupp är medelålders kvinnor. Printannonsen går i Damernas Värld, över ett helt uppslag.

"Idén är att få konstintresserade att uppfatta Liljevalchs som ett lite roligare och mer uppdaterat alternativ till exempelvis Moderna Museet. Detta gör vi genom att travestera Moderna Museets absolut mest kända konstverk "Monogram", från 1955, med ett litet marsvin", skriver King i ett pressmeddelande.

Annonsen är nominerad till Bonnier Tidskrifters tävling Nya Uppslag 2009.

Arbetsgrupp på King:Alexander Elers, Erik Nordenankar, Josephine Wallin, adFrank Hollingworth, cdNiclas Carlsson, Pontus Ekström, copyLina Gooch, projektledareAnna Magnusson, produktionsledare

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.