Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag22.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Lidl kovänder - börjar sälja kvällstidningar

Publicerad: 16 April 2008, 13:19
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:52

Tyska Lidl, som tidigare valt att inte sälja Aftonbladet och Expressen, ändrar sig. Snart finns tidningarna i kedjans 130 butiker.


Expressen och Aftonbladet har länge fört diskussioner med Lidl om att kedjan ska börja sälja deras produkter. Men fram tills nu har det varit lönlöst.

- Lidl i Sverige har valt att följa sitt framgångsika koncept i Europa där man inte säljer några tidningar alls. Därför ser vi det här beslutet som en stor framgång, säger Expressens informationschef Irina Halling.

Varför har de ändrat sig nu?

- Jag tror att de insett att det är en bra affär att sälja kvällstidningarna med deras tilläggsprodukter.

Vad betyder detta för Expressens upplaga?

- Jag kan inte säga exakt. Men självklart kommer vi att märka att vi finns på 130 nya ställen på bra orter.

Dagens Media har sökt ansvariga på Aftonbladet för kommentar.

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.