Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Nyheter

Lidl ger bort mat till charterturister

Publicerad: 7 Augusti 2012, 11:04
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:15

Lidl ska locka till sig nya kunder på svenska flygplatser genom en kampanj där företaget delar ut matkassar till hemkommande charterresenärer.


Ämnen i artikeln:

Lidl

Vid flera tillfällen under augusti kommer livsmedelsföretaget Lidl att finnas på plats i ankomsthallarna på svenska flygplatser. Där kommer företaget att dela ut matkassar till hemkommande flygresenärer som varit utomlands på chartersemester.

Syftet med kampanjen är att öka kännedomen om Lidl och dess olika varor.

- Det här är ju ett nytt, smidigt och framför allt kul sätt att möta nya kunder på. Vi tror att det är genom att testa våra varor som man får kännedom om varornas goda kvalitet, säger Martin Jarlstål, Lidls informationschef till dagensmedia.se.

Martin Jarlstål säger också att kampanjmetoden att möta nya kunder vid ankomsten hem till Sverige är ett roligt och oväntat grepp.

- Mig veterligen är det första gången som Lidl använder sig av detta grepp och det är ju spännande i sig - att det är oväntat, säger han.

Utdelningen av matkassar ska äga rum vid två tillfällen. Den 11 augusti finns Lidl på plats i ankomsthallen på Malmö Airport och den 17 augusti på Göteborg Landvetter Airport.

Huruvida kampanjen får en fortsättning efter de två testtillfällena kommande vecka är inte klart.

- Det är som sagt nytt så vi får testa och se. Responsen på plats avgör om det ska bli en fortsättning eller inte, säger Martin Jarlstål.

Kampanjen genomförs i samarbete med Swedavia, som äger och driver de aktuella flygplatserna.

Fredrik Hammarbäck


Ämnen i artikeln:

Lidl

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev