Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag01.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

LHCs reklamkupp - chokladfrossa

Publicerad: 9 April 2008, 13:36
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:52

I stadsfajten med Jönköping lossar Linköpings kommun den stora kanonen, laddad med 7.000 bitar Cloetta Center. "Jönköpingsborna kommer att mumsa i sig Linköping", säger LHCs marknadschef Fredrik Johnsson.


- Vi tar vår hemmaarena Cloetta Center till Jönköping i form av chokladbitar. Cloetta är vår huvudsponsor och chokladen representerar Linköping. Jönköpingsborna kommer att mumsa i sig Linköping, säger Fredrik Johnson.

Så ni ska dela ut chokladen inne på arenan?

- Ja… äh nej inte direkt inne i arenan.

Utanför arenan?

- Nej inte utanför arenan. Av respekt för HV71s sponsorer vill vi undvika det.

Var ska ni dela ut chokladen då?

- Inne i Jönköping på gator och torg.

Bakom initiativet står Linköpings kommun och även om chokladutdelningen profilerar kommunen och hockeylaget så vinner också Cloetta mycket på den, och de betalar inte en krona.

- Nej som sagt, det är kommunen som anordnar det här.

Men Cloetta står för chokladen?

- Ja det kan man ju tänka sig, de är vår huvudsponsor.

Henrik Widell

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.