Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag23.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

LHC förbjöd Jönköpingsfilm - reklamkuppar HV 71 ikväll

Publicerad: 9 April 2008, 10:31
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:52

Linköpings HC som spelar den andra finalmatchen i ishockey mot HV71 ikväll, förbjöd att reklam för Jönköping visades i den egna hallen. Nu planerar de en egen reklamoffensiv i HV71s arena. "Vi ska hitta på lite grejer", säger Fredrik Johnson, marknadschef för LHC.


SM-finalen mellan HV71 från Jönköping och Linköpings HC har beskrivits som E4-derbyt och de två städerna strider vid sidan av isen om arbetstillfällen, företagen och besökare. Därför planerade Jönköpings marknadsbolag, FMJ, genomföra en reklamkupp under den första finalmatchen mellan lagen som spelades i Linköping.

Det är ett fritt land sa LHCs marknadschef Fredrik Johnson då men valde sedan att stoppa filmen med motivering att den var för grov. Filmens budskap löd; Jönköping guldläge året om. FMJ tog snabbt fram en ny film som stoppades mindre än en timme innan matchen startade.

- Jag var väldigt besviken men samtidigt så respekterar jag LHCs beslut. Det är deras arena och de bestämmer vad som visas där, säger Emil Danielsson, vd för FMJ.

Nu planerar LHC att i sin tur genomföra en marknadsföringsaktivitet i HV71s hemmaarena Kinnarps Arena under matchen i kväll.

- Ja vi har hittat på lite grejer. Det går ut en pressrelease i eftermiddag, säger Fredrik Johnson.

Är ni inte rädda att filmen stoppas på samma sätt som ni stoppade FMJs film?

- Ha ha vi får se vad som händer.

Emil Danielsson säger:

- Jag önskar dem hjärtligt välkomna. Min telefon har gått varm i dag med sms om vad LHC tänker hitta på så det blir intressant att se.

Vet du vad de ska göra?

- Nej.

FMJ har dock inte gett upp hoppet att få synas i Linköpings hemmahall, Cloetta Center.

- Vi har gjort en helt ny film som vi hoppas kan visas i nästa match i Linköping. Det är en helt ny film för den förra kunde vi helt enkelt inte slipa ner något mer.

Henrik Widell

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.