Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag19.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Levis byter till Sandberg

Publicerad: 20 November 2001, 07:04
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:19

Sandberg Starcom har nyligen tagit hem 20 miljonerskontot Levi Strauss som tidigare låg hos CIA. Utmaningen för Sandberg är att fortsätta arbetet att vitalisera Levis-varumärket.


- För att lyckas med det måste dels produkten vara i topp. Jag har sett utdrag

av kollektionen till våren och det ser lovande ut. Det kreativa måste också

hålla vis spänst och det har jag också sett förslag på. Vårt jobb blir att se

till att vi handlar i rätt medier så att vi når kretsen ungdomar, säger

Victoria Huusko, vd på Sandberg Starcom.

Huvudmedium för Levis har hittills varit tv. Det kan dock komma att ändras med

Sandberg vid rodret.

- Huvudmedieval är inte klart, men det är inte helt säkert att det blir tv.

Kontraktet mellan Sandberg Starcom och Levis löper tills vidare med sex

månaders uppsägning.

Tia Jumbe

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.