Gå direkt till textinnehållet

Leos lekland väljer Scream

Scream ska hjälpa Leos lekland med både strategi och medieköp.

Mediebyrån Scream vinner uppdraget för Leos lekland i Norden.

Under hösten gick Leos lekland ut i en pitch för att leta reda på en ny mediebyrå. Valet föll på Scream som får i uppdrag att ansvara för strategi och insiktsarbete, rådgivning, planering och köp av media på den nordiska marknaden.

– För oss är det viktigt att hitta en engagerad samarbetspartner som vågar utmana oss och hjälper oss att bli ännu bättre, jag upplever att Scream har den förmågan. De är dessutom väldigt kunniga inom den digitala arenan där vi redan nu har flera spännande projekt på gång, säger Anders Forssten marknadschef på Leos lekland, i ett pressmeddelande och fortsätter:

– Men främst handlar det förstås om att hitta rätt personer som fungerar bra att jobba ihop med, att vi tillsammans blir bättre. 

Åsa Sohl på Scream blir ansvarig för den nya kunden och för att driva samarbetet framåt. 

– Det känns otroligt roligt och utmanande att få hjälpa Leos lekland att fortsätta växa i Norden. Speciellt att vi får vara med på så många plan utöver traditionell medieplanering, allt ifrån SEO och sociala medier till samarbeten och utveckling av kommunikationen. Dessutom med en upplevelseprodukt som kan hjälpa till att sätta barn i rörelse, säger hon i ett pressmeddelande. 

 

Hanna Frick

Reporter

Publicerad 2019-01-28 07.21

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: