Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag22.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Leo Burnett och Paradiset-avhoppare startar byrå

Publicerad: 4 April 2002, 06:49
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:16

Leo Burnett investerar i och avsätter två av sina toppnamn till en ny reklambyrå som ska drivas tillsammans med tre avhoppade Paradiset-medarbetare.


Den nya reklambyrån startar sin verksamhet omgående enligt Annika Rehn, vice vd Leo Burnett och vd i den nya byrån. Hon tar med sig Johan Brandt, projektledare, för att jobba tillsammans med copywriter Jens Englund, projektledare Jonas Bauer och art director Andreas Lönn. De tre senare nyligen avhoppade från Paradiset DDB.

- Vi ska arbeta med samma typ av reklam som vi arbetat med tidigare, svarar Annika Rehn på frågan om den nya byrån ska ha någon inriktning.

Leo Burnett-delen i den nya reklambyrån har bland annat tidigare jobbat med Europolitan, Eurocard och Gevalia. Från Paradiset DDB kommer erfarenhet från uppdrag för bland annat Sportbladet, Pfeizer och Olw.

Den nya byrån har ännu inget namn men ett okänt antal uppdrag från start.

- Jag kan inte säga vilka men vi har ett par, säger Annika Rehn.

Leo Burnett investerar en mindre del och resten ägs av de tre avhopparna från Paradiset.

Leo Burnett har på senare tid konsoliderat sin annonsbyråverksamhet men lägger alltså nu pengar i en ny byrå. Hur går det ihop?

- Det händer mycket saker på Leo Burnett. Men jag vill bara kommentera den nya byrån, säger Annika Rehn.

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.