Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag21.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Lemon Ad utmanar Tentake

Publicerad: 25 Oktober 2001, 10:33
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:20

Med Lemon Ad, ett verktyg för annonsbevakning på internet, ska undersökningsföretaget CQ Marketing Research utmana Tentake på den svenska marknaden.


Produkten används bland annat för att i realtid ta fram rapporter om vem som

annonserar, kampanjernas utformning, placering och bruttobudget.

- Samma typ av tjänster finns för andra medier och vi gör det för internet. Som

annonsör vill du till exempel ha reda på när konkurrenterna startar en kampanj

och hur stor den är, säger Lars Bergkvist, vd på CQ Marketing Research som

saluför verktyget i Sverige.

Med Lemon Ad hoppas Lars Bergkvist kunna utmana konkurrerande Tentake.

- Vi ser oss primärt som ett alternativ till Tentake, säger han.

Bland Lemon Ads kunder återfinns bland annat Carat, Yahoo och Doubleclick.

Björn Hedensjö

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.