Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag25.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

”Laxen” till The Brand Union

Publicerad: 2 Juni 2010, 05:08
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:48

Lars Axelsson blir vd för design- och varumärkesbyrån The Brand Union. Därmed lämnar han DDB.


Ämnen i artikeln:

Lowe BrindforsDDB StockholmLars AxelssonWPP

Därmed lämnar han posten som client service director på DDB Stockholm där han också är delägare till 5 procent. Redan i december förra året lämnade han DDB:s styrelse.

Lars Axelsson har jobbat i fyra år på DDB Stockholm, dessförinnan var han på Lowe Brindfors i 13 år, varav sex år som vd.

– Jag har jobbat med reklam och kommunikation i 25 år. Och tittar man krasst på min karriär så känner jag att The Brand Union, med sitt erbjudande, är ett naturligt nästa steg för mig. De har en bra position på marknaden just nu och dessutom fick jag ett spännande erbjudande som det var svårt att tacka nej till, säger Lars Axelsson.

Hur känns det att lämna DDB?

– Det är klart det är tråkigt, det har varit en otrolig resa från i princip ingenting till en av världens bästa byråer.

I uppdraget från The Brand Union ingår att utveckla den nordiska verksamheten tillsammans med systerbyrån Everystone Nordic.

– I sin genre är The Brand Union kända och stora, men vi ska expandera mer och stärka det nordiska erbjudande som finns idag, och bli tydligare på den nordiska marknaden.

Lars Axelsson tillträder på The Brand Union 1 augusti.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.