torsdag9 februari

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Läs Dagens Media på papper – här är nummer 3, 2012

Publicerad: 15 februari 2012, 16:17
Uppdaterad: 6 december 2015, 14:33

Kolla innehållet i senaste numret.

Ämnen i artikeln:

Dagens Media

FS

Fredrik Svedjetun

fredrik@dagensmedia.se


Du som väljer att prenumerera på Dagens Media får tillgång till tidningens artiklar både på papper och digitalt, via betaltjänsten DM Plus.

Här är innehållet i nr 3, 2012:

• Myndigheternas reklam ökar med Alliansen – skulle dra i bromsen, gjorde tvärtom

• Eon visar hur du kan spara el

• Dubbelt upp hos Reklamombudsmannen – tre kampanjer anmäls varje dag

• Här är Inhouse-vinnarna: Två segrar till Mackmyra – prestigepris till Mekonomen

• Ving bygger om sin reklam från grunden – "Det är ett helt nytt tänk kring strategi för vår marknadsföring"

– Fritidsresor jagar reklambyrå

– Apollo får nytt manér i vår

• Striden om det svenska luftrummet hårdnar – Malmö Aviation: "Vi ska växa med vassare reklam"

• Aftonbladet får nytt utseende: Jan Helin: "Läsarna blir äldre, men de är inte så jäkla gamla"

• MTG tappar mest i Norden

• Trögt för Top Gear – OMD: "Män köper ofta bara en tidning"

• Di.ses app har dragit in 1 miljon kronor

• Svenska Fans till Youtube

• 500 bannerformat ska bli 10 – "Annonsörerna tvingas betala höga produktionskostnader"

– IRM: "Displaymarkanderna har mognat"

• Mobilen har blivit en räckviddskanal

• Robert Aschberg kräver ny lagstiftning: "Tv-kanalerna är skraja"

• Här är kulturministerns agenda för mediebranschen

• Helsingborgs Dagblads väg mot framgång: "De frågar hur vi har råd att satsa på webb och tv – svaret är att vi inte har råd att låta bli"

• Mediebyråerna tror på bra 2012 – 10 av 11 ska utöka personalstyrkan under året

• Reklambyråernas kvartal: SLL sluter avtal värt 50 miljoner kronor

• Flera nyheter i Sifo-mätning: Efter kritiken – Orvesto Näringsliv görs om

• CASET: Sas och CP + B Europe – Från Carlzons kostymer till familjevård

• Stor enkät: Upprensningen bland kommentarerna – så har tidningarna lyckats

• Skön start på nya vd-jobbet för DI:s vd Henrik Stangel: "För att tjäna mer pengar måste vi skruva på vår affärsmodell"

• Connoissseurs Peder Lamm: "(S) har aldrig hotat kapitalet"

GRANSKNING – DEN OJÄMSTÄLLDA BRANSCHEN:

• Bara en kvinnlig mediebyrå-vd, och bara en kvinnlig cd på reklambyråerna: "Otroligt dåligt, det är uruselt"

• "Som kvinnlig vd blir man väldigt ensam och utsatt"

• Kunderna ställer inga krav på jämställdhet: "Det är otroligt omodernt det gubbvälde som råder"

• Kommitté ser över frågan

• Omvänt på pr-byråer: "Måste se till att det inte blir helt kvinnodominerat"

• Berghs: "Det handlar om att skapa dynamik"

• CARIN FREDLUND: "Det är dags att ifrågasätta och ruska om"

• Debatt: Var är brudarna?

Har du synpunkter, idéer, eller tips? Kontakta oss här eller mejla undertecknad.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev