Nyheter
Läs Dagens Media på papper – här är nummer 3, 2012
Publicerad: 15 februari 2012, 16:17
Uppdaterad: 6 december 2015, 14:33
Kolla innehållet i senaste numret.
Ämnen i artikeln:
Dagens MediaDu som väljer att prenumerera på Dagens Media får tillgång till tidningens artiklar både på papper och digitalt, via betaltjänsten DM Plus.
Här är innehållet i nr 3, 2012:
• Myndigheternas reklam ökar med Alliansen – skulle dra i bromsen, gjorde tvärtom
• Eon visar hur du kan spara el
• Dubbelt upp hos Reklamombudsmannen – tre kampanjer anmäls varje dag
• Här är Inhouse-vinnarna: Två segrar till Mackmyra – prestigepris till Mekonomen
• Ving bygger om sin reklam från grunden – "Det är ett helt nytt tänk kring strategi för vår marknadsföring"
– Fritidsresor jagar reklambyrå
– Apollo får nytt manér i vår
• Striden om det svenska luftrummet hårdnar – Malmö Aviation: "Vi ska växa med vassare reklam"
• Aftonbladet får nytt utseende: Jan Helin: "Läsarna blir äldre, men de är inte så jäkla gamla"
• MTG tappar mest i Norden
• Trögt för Top Gear – OMD: "Män köper ofta bara en tidning"
• Di.ses app har dragit in 1 miljon kronor
• Svenska Fans till Youtube
• 500 bannerformat ska bli 10 – "Annonsörerna tvingas betala höga produktionskostnader"
– IRM: "Displaymarkanderna har mognat"
• Mobilen har blivit en räckviddskanal
• Robert Aschberg kräver ny lagstiftning: "Tv-kanalerna är skraja"
• Här är kulturministerns agenda för mediebranschen
• Helsingborgs Dagblads väg mot framgång: "De frågar hur vi har råd att satsa på webb och tv – svaret är att vi inte har råd att låta bli"
• Mediebyråerna tror på bra 2012 – 10 av 11 ska utöka personalstyrkan under året
• Reklambyråernas kvartal: SLL sluter avtal värt 50 miljoner kronor
• Flera nyheter i Sifo-mätning: Efter kritiken – Orvesto Näringsliv görs om
• CASET: Sas och CP + B Europe – Från Carlzons kostymer till familjevård
• Stor enkät: Upprensningen bland kommentarerna – så har tidningarna lyckats
• Skön start på nya vd-jobbet för DI:s vd Henrik Stangel: "För att tjäna mer pengar måste vi skruva på vår affärsmodell"
• Connoissseurs Peder Lamm: "(S) har aldrig hotat kapitalet"
GRANSKNING – DEN OJÄMSTÄLLDA BRANSCHEN:
• Bara en kvinnlig mediebyrå-vd, och bara en kvinnlig cd på reklambyråerna: "Otroligt dåligt, det är uruselt"
• "Som kvinnlig vd blir man väldigt ensam och utsatt"
• Kunderna ställer inga krav på jämställdhet: "Det är otroligt omodernt det gubbvälde som råder"
• Kommitté ser över frågan
• Omvänt på pr-byråer: "Måste se till att det inte blir helt kvinnodominerat"
• Berghs: "Det handlar om att skapa dynamik"
• CARIN FREDLUND: "Det är dags att ifrågasätta och ruska om"
• Debatt: Var är brudarna?
Har du synpunkter, idéer, eller tips? Kontakta oss här eller mejla undertecknad.