Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag22.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Larsson på Mindshare blev bästa medierådgivare

Publicerad: 24 Oktober 2001, 19:20
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:20

Torbjörn Larsson, rådgivare på Mindshare, fick ikväll Sveriges Tidskrifters pris för årets bästa medierådgivare. (Uppdaterad)


Prisutdelningen för Årets Tidskriftspriser 2001 drog ett tusental

förväntansfulla mediearbetare. Intresset tycktes större i år än på länge.

Tillställningen inleddes med gospel och rock. Den fullbokade middagen bestod

även i år av ris, kyckling och rödvin.

Kandidater till årets medierådgivare röstades fram av medlemmarna i Sveriges

Tidskrifter, varför ingen motivering till utnämningen finns. Torbjörn Larsson

på Mindshare fick helt enkelt flest röster. Brita Bülow

på Message Plus, Wolfgang Gulding, Johanna Jernbäck på Starcom

Media Taktik och Johanna Öhlund på Inserator var förutom vinnaren

de fem rådgivare som fick flest röster.

Förutom priset till bästa medierådgivare delades pris ut i en räcka av klasser.

Årets journalist blev musikskribenten Jan Gradvall, årets art director blev

Anders Birgersson, Megafon, medan Belinda Olsson från Sourze ansågs vara årets

medierookie.

Modetidningen Habit blev årets tidskrift medan årets populärpresspris gick till

Tara. Årets marknadsföringspris fick tidningen Cosmopolitan. Priset för nya

medier gick till Computer Swedens sajt.

Rolf van den Brink

Tia Jumbe

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.