Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag21.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Lantmännen i kampanj för 20 miljoner

Publicerad: 5 November 2008, 12:59
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:36

Med en mediebudget på 20 miljoner kronor kör Lantmännen för första gången ut en kampanj där alla varumärken är samlade.


Kampanjen är också den första som görs av Storåkers McCann, som Lantmännen började jobba med i somras. Syftet med kampanjen är att bygga kännedom om Lantmännen som livsmedelsproducent med varumärken som Kungsörnen, Kronfågel och Axa.

- Vi gör också en programförklaring kring hur vi ser på bra mat, säger Madelaine Hellqvist, chef för varumärken och marknadskommunikation på Lantmännen.

Kampanjen drog igång i dagspress i dag. Nästa vecka följer utomhus och veckan därpå tv. Kampanjen går även på nätet.

- Vi vill få kopplingen till våra livsmedelsvarumärken, samtidigt som vi bygger in trygghet från en trovärdig avsändare i de olika varumärkena.

Målgruppen är bred; personer som har som ambition att leva hälsosamt men som har svårt att få tiden att räcka till, och därför inte vill behöva bekymra sig om miljö och hälsa för att göra ett bra val. Huvudsakligen är målgruppen mellan 25-59 år.

Kampanjen ska rulla till början av januari nästa år. Därefter följer ett uppehåll och sedan återkommer Lantmännen med mer fördjupande kommunikation till våren.

Lantmännens medieköp sköts av Aegis.

Arbetsgrupp på Storåkers McCannKreatörer: Peter Eriksson, Eric Ericson, Jonas Frank, Sofia Ekelund, Christian HeinigOriginal: Fanny von Pongracz, Eric MorettiProjektledare: Jörn ArnellProduktionsledare: Therese FlodinPlanner: Therese BohlinKundansvarig: Michael StoråkersUppdragsansvarig: Mårten Lyth

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.