Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag20.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Lämnar Ogilvy efter åtta år

Publicerad: 29 April 2010, 05:42
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:52

Ogilvys ad-veteran Hans Elander lämnar byrån.


Efter nästan 30 år i branschen, varav åtta på Ogilvy, har Hans Elander sagt upp sig. Istället är det frilansjobb som hägrar.

På Ogilvy har han bland annat jobbat med kunder som Nordea, Gevalia, Ford, samt vunnit Guldägg för Delicato – ett uppdrag som han dock kommer att fortsätta med.

– Jag har jobbat så länge i branschen så nu är det dags för mig att göra min egen resa, säger Hans Elander.

Han började karriären på Hall & Cederquist och har därefter jobbat på Brindfors, Rönnberg och till sist alltså på Ogilvy.

Några höjdpunkter under dina 30 år i branschen?

– Att jobba med introduktionen av Saab 900 var väldigt roligt, liksom Delicato. Det är ett familjeföretag och det har stor betydelse att få komma nära ägarna. Det är lättare att hitta själen i ett företag om det inte är för stort.

– Att få ett nära samarbete med uppdragsgivaren är helt avgörande och mycket mer intressant än vilket företaget eller produkten är.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.