Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag05.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Läkerol vill nå yngre tablettätare via internet

Publicerad: 28 Januari 2002, 06:57
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:18

Malaco Leaf-ägda Läkerol ska ta sin marknadsföring på temat "Makes people talk" ut på internet. Den gamla sajten byts ut i mitten av mars mot en ny som på åtta språk ska bygga tablettföretagets varumärke på lika många marknader.


Läkerol har haft samma sajt sedan 1998 där delar av företaget och varumärkets historia finns att hämta. Sajten fyller dock en liten om ens någon funktion som varumärkesbyggare enligt Ulrika Klinkert, webbkoordinator på Malaco Leaf. Men det ska det bli ändring på nu.

- Den nya sajten ska vara en ren varumärkesbyggare, säger hon.

Dessutom vill hon bredda Läkerols målgrupp med sajten.

- Internet kan framförallt locka en yngre målgrupp. Läkerols målgrupp har idag en hög medelålder men vi vill bredda den. Målet är också att på lång sikt att kunna använda sajten för one-to-one-marketing, säger Ulrika Klinkert.

Innehållet ska bygga på Läkerols "Makes people talk"-tema och sajten är tänkt att stärka varumärket på marknaderna i Sverige, Norge, Danmark, Finland, Schweiz, Singapore, Hong Kong och Malaysia.

- Första skedet är att hitta en gemensam plattform för de olika marknaderna, säger Ulrika Klinkert.

Sajten ska finnas på olika språk men ha samma innehåll i de olika länderna, så när som på lokala erbjudanden och sortiment.

Den nya sajten ska också ge "Makes people talk" en kontinuiet.

- Innehållet som finns på sajten idag är rätt men det saknas vissa delar. Sajten ska bli ett komplement för de andra medierna. Budskapet måste vara detsamma i alla kanaler, säger Ulrika Klinkert.

Ansvarig för arbetet med Läkerol är webbyrån Doberman. Reklambyrå för Läkerol är Lowe Brindfors.

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.