måndag27 mars

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Läkemedelsvärlden svidar om

Publicerad: 12 september 2008, 04:36
Uppdaterad: 6 december 2015, 16:40

Tidningen Läkemedelsvärlden har uppdaterat sin layout och omarbetat innehållet. Nytt är också att annonsörerna kommer att få reda på temat i avdelningen Kunskapsakuten, i förväg.


HE

Helena Engelbrecht


-

Vi har med hjälp av fokusgrupper tagit reda på vad våra läsare vill ha. Den nya Läkemedelsvärlden är mer anpassad efter våra läsares olika nivåer. De ska känna både att deras kunskaper får en uppfräschning och att de kan ta del av det absolut senaste, säger Ewa Lundborg, chefredaktör för Läkemedelsvärlden.

Den omarbetade tidningen lanseras skarpt på måndag. En ny avdelning är Kunskapsakuten som i varje nummer ska ta upp ett nytt behandlingsområde, till exempel högt blodtryck.

Annonsörerna kommer i förväg att få reda på kommande teman.

- Våra annonsörer är till största delen läkemedelsföretag. Vi hoppas på att den nya tidningen ska ge nöjdare läsare som i sin tur ska locka annonsörer.

Läkemedelsvärlden vill också nå de nya aktörerna på den omreglerade apoteksmarknaden. Tidningen finansieras 50/50 av annonser och av bidrag från Apotekarsocieteten, en ideell organisation.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev