tisdag21 mars

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Läkarmissionen testar kirurgisk väg i direktreklamen

Publicerad: 3 september 2008, 03:30
Uppdaterad: 6 december 2015, 16:41

I morgon, torsdag, börjar Läkarmissionen testköra ett nytt verktyg i sin direktmarknadsföring. Biståndsorganisationen hoppas på så sätt kunna tjäna ett par hundratusen kronor.


HE

Helena Engelbrecht


Verktyget är en databas som man kopplar ihop sitt eget register med och tillåter avancerade urval ur hela Sveriges befolkning på gruppnivå. Monica Frieberg, it- och databasansvarig på Läkarmissionen, hoppas att detta ska bli en ny framkomstväg för deras direktmarknadsföring.

- Vi vill kunna göra ett noggrannare urval. Det här systemet tillåter oss att hitta "tvillingar" till våra givare och därefter kunna rikta in vår marknadsföring mer specifikt, säger Monica Frieberg.

- Tidigare har vi köpt in adresser. Nu hoppas vi på att kunna tjäna in i alla fall ett par hundratusen kronor per år. Men i första hand vill vi testa hur stora grupper det finns möjlighet att nå ut till.

Kampanjdatabasen heter Direkt Select och kommer från Direkt Media.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev