Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag18.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Läkare utan gränser vann Mindshares annonsörpris

Publicerad: 10 April 2008, 10:28
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:52

Therése Engström från Läkare utan gränser tog emot Mindshares pris Lila Annonsörpriset på Stora Annonsörsdagen idag.


Priset delas ut till någon som har använt "exceptionellt kreativa medielösningar och med små resurser uppnått stora resultat".

Juryn föll för Läkare utan gränsers insamlingskampanj "Rädda liv - smsa bort en kista" från 2007. Deras motivering lyder:

"Med ett kreativt medieval, utan en stor plånbok, har Läkare utan gränser tydliggjort andras nöd på våra gator. I ett land där vi vant oss vid att aldrig se döden, fick de oss att stanna till, tänka efter och smsa kostnaden för en barnkista. Genom att få oss att avstå från en summa som inte ens täcker en storstadslunch, räddades uppskattningsvis 5.500 barn från undernäring och en ganska säker död. Tack."

Övriga nominerade till Lila Annonsörpriset 2007 var Gunilla Lundqvist, marknadskommunikationschef HP, Judith Wolst, marknadsansvarig Sid & Sally, Maria Ingvar Björklund, projektledare Nationalencyklopedin, Sara Lindegren, marknadschef Forum Bokförlag, Staffan Slörner, marknadsansvarig Försvarsmakten.

Stora Annonsördagen arrangeras av branschorganisationen Sveriges Annonsörer.

Fredrik Svedjetun

Chefredaktör och ansvarig utgivare

fredrik@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.