Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag22.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Lågkonjunkturen ska lyfta Grey Direct

Publicerad: 24 Juni 2002, 13:00
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:14

Med nya dm-byrån Grey Direct hoppas Grey Momentum bättre kunna hävda sig när det gäller rena dm-upphandlingar, något som blir allt vanligare i lågkonjunktur enligt Maria Ragne, administrativ byråledare.


- Vi har startat Grey Direct delvis för att förtydliga för marknaden att vi har kvar den här spetskompetensen. Sedan sammanslagningen av Observera Grey och Almén Direkt blev det lite luddigare och vi har inte blivit tillfrågade om rena dm-uppdrag på det sättet vi blev tidigare, säger Maria Ragne.

Maria Ragne ser även en stor efterfrågan på marknaden.

- I lågkonjunktur frångår de flesta företag kampanjer som är image-byggande till att satsa mer på försäljningsriktade åtgärder. Det är givetvis till stor fördel för oss, säger Maria Ragne.

Hon fortsätter:

- Grey Direct kommer att ha en väldigt bred och mångårig erfarenhet. Vårt sätt att jobba är mycket resultatinriktat och det uppskattas av kunderna. En annan fördel är att vi har stor bredd mediemässigt, vi kan jobba medieneutralt. Vi behöver inte koncentrera oss på postala utskick utan kan göra allt ifrån butiksaktiviteter till kampanjer i digitala medier, säger Maria Ragne.

Grey Direct jobbar bland annat med Postgirot, PAR, Nordea, Posten Frimärken och Kalenderförlaget.

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.