Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag19.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

L'oréal utvärderar mediebyråer

Publicerad: 9 Maj 2001, 08:21
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:24

Det har en längre tid ryktats om en jättepitch där kosmetikajätten L'oréals nordiska medieköp på 200 miljoner kronor per år står på spel. Pitchen kan vara ett spel för gallerierna.


Idag sköter Initiative Universal medieköpen år L'oréal. I Sverige tog

Initiative Universal över efter Sandberg Media Synergi mot slutet av 1999.

Men nu utvärderar L'oréal nya byråer på det nordiska huvudkontoret i Köpenhamn.

Bland de inbjudna byråerna finns Carat och CIA som nu genomför ett omfattande

pitch-arbete i hopp om att få jättekunden. Men pitchen kan vara ett spel för

gallerierna.

- Vi genomför en utvärdering av relationen med Inititaitve Universal, säger

Marku Kulta, nordisk marknadschef för L'oréal.

Han vill inte bekräfta att det rör sig om en regelrätt pitch.

- Vartannat år tar vi kontakter med andra mediebyråer för att kunna utvärdera

relationen med den befintliga mediebyrån. Det är normalt.

Marku Kulta, vill tona ner ryktena och säger sig vara nöjd med Initiative

Universal.

- Vi jobbar idag med Initiative Universal och är mycket nöjda med det.

Rolf van den Brink

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.