Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag25.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Kvartalstidning ska bevaka spa-marknaden

Publicerad: 14 Januari 2002, 08:37
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:18

Svenska folkets ökade intresse för välbefinnande är skälet till Kash Media Groups start av tidningen Spa Magazine. Fyra nummer per år och 10.000 exemplar i upplaga ska distribueras till hälsointresserade via Interpress och Sveriges 62 spa-anläggningar.


Tidningen ska skriva om spa i Sverige och i utlandet.

- De sista åren har spa-verksamheten och -besöken bokstavligen exploderat i Sverige. Många hälsohem har bytt profil och många hotell har utökat sin verksamhet. Och det ökade antalet anläggningar borde betyda att det finns ett behov av information kring detta, säger Ann Thörnblad, chefredaktör för Spa Magazine.

Spa Magazines starkaste kort är enligt Ann Thörnblad en guide över Nordens spa-anläggningar. Den ska hjälpa svenskarna att orientera sig i det förhållandevis nya fenomenet.

- Tidigare har Sköna Dagar och Aftonbladet Hälsa gjort guider över spa-anläggningar. Men vår guide är den första heltäckande, säger Ann Thörnblad.

Tidningen vänder sig till vuxna män och kvinnor som är intresserade av mat, hälsa, unika upplevelser och att ta hand om både kroppen och själen, enligt Spa Magazines egen formulering. Första numret kommer 22 januari och en helsidesannons kostar 23.000 kronor. En halvsida kostar 16.500 kronor.

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.