Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag27.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

"Kvälltidningspojkarnas skolgårdslika räckviddskrig är bedårande"

Publicerad: 16 Januari 2011, 07:01
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:25

Den gemensamma frukostostens vansinnigt ohygieniska tillstånd, kvällspressbråket och bildförväxlingar avhandlas i veckans Söndagspanel.


Varje söndag ber dagensmedia.se några branschprofiler att summera veckan som gått – och blicka framåt.

Magnus Jakobsson, copywriter på DDB

Vad har varit veckans snackis?

– De tiotusentals tummarnas ost, det vill säga den gemensamma frukostostens vansinnigt ohygieniska tillstånd. Och huruvida det hygienmoraliskt korrupta system som upprätthåller dess existens kan straffas enligt lag.

Vad vill du läsa om nästa vecka?

– Jag vill läsa om att frukost på arbetsplatsen har förbjudits enligt en ny lag: Nej till ägg och kaviar i heltäckningsmattan-lagen. För mig vore en sådan nyhet lika positivt förlösande som den om fri tillgång till laxfilé vore för en hungrig säl. Tyvärr delar resten av världen inte min uppfattning om detta. Som vanligt har den fel, världen.

Maja Persson, chefredaktör på Cosmopolitan

Vad har varit veckans snackis?

– Kvälltidningspojkarnas skolgårdslika räckviddskrig är visserligen bedårande, men på Cosmoredaktionen har det mest skrattat åt skvallertidningen S supertabbe: I sin lista över ”Nattens 8 mäktigaste” satte de in en helsidesbild på vår skönhetsredaktör Filippa Berg till texten om nattklubbsdrottningen och glamourbloggerskan med samma namn. Ooops!

Vad vill du läsa om nästa vecka?

– Att "Dagens dikt" i P1 fått högre lyssnartal än P3:s nya sexprogram. Till och med jag blev trött på vår absoluta personkult när panelmedlemmarna beskrev i vilken kroppsställning de brukar onanera och vilka ansiktsuttryck de får när de kommer. Jag stängde av och undrade var romantiken tagit vägen.

Alexander Lydecker, ägare av King Street Media

Vad har varit veckans snackis?

– I Sverige kommer årets snackis att vara tv:s underleverans och hur de hanterar annonsörerna. Ur ett globalt perspektiv kommer den att vara de nya normerna för sociala medier och journalisters ansvar, online.

vad vill du läsa om nästa vecka?

– Att marknaden äntligen uppfattar att vi har Sveriges slagkraftigaste magasinerbjudande.

Ardalan Samimi

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.