Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag23.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Krutet läggs på webben i Vings sommarkampanj

Publicerad: 2 Januari 2007, 09:35
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:14

Ving vill vara top of mind när barnfamiljerna planerar årets sommarsemester och kör därför en fyraveckors kampanj i tv, dagspress, utomhus och på webben. "Januari är den period då flest resor säljs och det racet får man under inga omständigheter missa", säger Vings marknadschef Claes Pellvik.


Syftet med kampanjen som rullade ut under mellandagarna är att lansera 2007 års sommarprogram. Huvudmålgruppen är barnfamiljer och sekundärmålgruppen är par.

- Det är nu sommarens resor planeras och det är jätteviktigt att synas under den här perioden för att kunna ta en stor marknadsandel, säger Claes Pellvik.

Historiskt sett drar det stora racet igång under mellandagarna

- Det är då som folk har tid att sitta ner i lugn och ro och planera. Vi vet att om vi får en god start i januari så hänger det kvar in i februari, som också är en viktig försäljningsmånad.

Kampanjen går i TV4, Kanal5, dagspress, utomhus och på ving.se. Navet i kampanjen är enligt Claes Pellvik hemsidan och det är dit trafiken ska styras med hjälp av de övriga medierna.

- Där har vi lanserat Semesterplaneraren med en jordglob med alla resmål, hotellfilmer, resmålsfilmer och guider. Vi har också lanserat en lågpriskalender där man kan gå in per resmål månad för månad.

Ving samarbetar med reklambyrån Forsman & Bodenfors, mediebyrån OMD och produktionsbolaget B-Reel.

Anne Parichart Eriksson

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.