Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag28.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Kraftigt ökade besök för TV4

Publicerad: 17 Maj 2001, 04:34
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:23

TV4 har tredubblat besöken på sajten tv4.se under april, jämfört med samma månad år 2000. Siffrorna från MMXI Netcheck tyder på en avmattning i tillväxten för affärssajter som DI.se, Finanstidningen och Privata Affärer.


TV4s tillväxt i besök är i en klass för sig. En god ökning visar även

Göteborgs-Posten och Aftonbladet.

Tyngre går det för affärssajterna där Privata Affärer har tappat 47 procent av

sina besök jämfört med april år 2000. Finanstidningen backar med 18 procent.

Datatidningsförlaget IDGs portal IDG.se tappar 10 procent. Den nya

veckotidningen Industry Standards besökssiffror borde få IDG-arna på bättre

humör. Med 18.300 besök på vardagarna klockar sajten in inte långt efter

Finanstidningen.

En jämförelse mellan april och mars, visar att de flesta "nyttosajter" backar.

Det är inte så underligt med tanke på april månads många helger. Ökar gör

fritidssajter som Spray och TV4 medan Affärsvärlden utgör undantaget som

bekräftar regeln genom att öka.

Aftonbladet backar svagt om man jämför april med mars, vilket möjligen kan vara

ett tecken på kvällstidningens exempellösa tillväxt håller på att mattas.

Här är Jupiter MMXIs Netcheck-siffror över antal reviderade besök i april 2001:

Aftonbladet: 777 (82) (-0,4)

Euroseek: 690 (-31) (-34)

Spray: 532 (4,2) (14)

Dagens Industri: 296 (8,6) (-4,2)

Dagens Nyheter: 230 (8,5) (-3,4)

TV4: 220 (307) (25)

IDG: 108 (-10) (-9,1)

Ekonomi24: 82 (-) (-2,7)

Affärsvärlden: 82 (51) (8,4)

Hemnet: 68 (32) (-5,3)

Göteborgs-Posten: 55 (115) (1,3)

Svenska Dagbladet: 48 (5,5) (-0,9)

Privata Affärer: 44 (-47) (-13)

Computer Sweden: 26 (3,0) (-4,1)

Finanstidningen: 23 (-18) (-4,3)

Industry Standard: 18 (-) (-6,1)

Sydsvenska Dagbladet: 16 (51) (-0,7)

Resumé: 9,2 (56) (-0,4)

Medium, snittbesök i tusental per vardag, (procentuell förändring från april

2000), (procentuell förändring från mars 2001).

Rolf van den Brink

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.