Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag25.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Kosta Boda kampanjar med kärlekshänder

Publicerad: 22 April 2008, 09:48
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:51

Kärleken till glaset är temat i Kosta Bodas annonskampanj som ska gå i internationella magasin. Med kampanjen In Love with vill konstglastillverkaren locka en yngre, designintresserad målgrupp.


- Många av dagens köpare är över 45 år och tycker att Kosta Boda är en trevlig present att ge bort vid högtider. Nu vill man förtydliga varumärket och att en yngre generation ska få upp ögonen för Kosta Boda. I den förnyelsen ser man över både kommunikationen och produktutvecklingen, säger Peder Mårtensson, projektledare på byrån Foreign, som står bakom både Kosta Bodas nya webb och annonskampanj.

Kampanjen har uppmärksammats i tidningen Proffsfoto för sin ovanliga fototeknik. Bilderna är tagna av Hans Carlén och visar händer som håller i glasobjekt från Kosta Boda i färgat ljus.

- Konceptet kom ganska naturligt efter att vi varit på besök i Kosta Bodas glashytta och sett hur konstnärerna och de som blåser glasen arbetar. Det är ett fantastiskt hantverk som vi vill åskådliggöra, säger Peder Mårtensson.

Annonserna ska gå i glossy magasin i Sverige och utomlands, bland annat i Elle och Elle Interiör.

Arbetsgrupp på Foreign:Peder Mårtensson, projektledare; Johan Ronnestam, cd; Ya-Sin Charmiez, copy; Sean Barret, final art & flash och Annika Thersmeden, produktionsledning.

Synnöve Almer

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.