Få hela storyn
Starta din prenumeration
Nyheter
Publicerad: 3 maj 2002, 10:08
Uppdaterad: 6 december 2015, 17:16
Krämföretaget ACO blir en heltäckande hudvårdsleverantör med nya området kosmetika.
- ACO har successivt utvecklat sig och nu är kosmetika ett steg för att bli det kompletta hudvårdsföretaget, säger Anne-Marie Lindstedt, marknadschef ACO Hud.
Kosmetikans målgrupp är väldigt bred. Enligt Anne-Marie Lindstedt riktar den sig till alla mellan 15 och döden. Men trots att målgruppen är bred hoppas ACO i första hand på att fler unga ska upptäcka ACOs produkter.
- Vi hoppas att få in fler yngre konsumenter till Apoteket och att det ska upplevas som ett bättre och säkrare alternativ, säger Anne-Marie Lindstedt.
Produkterna släpptes i butik vecka 15 och en kampanj som ska marknadsföra kosmetikan startade vecka 17.
ACO använder sig av en kombination av tunnelbana och traditionell populärpress. Samtidigt används fasadvepor i Sveriges större städer.
Anne-Marie Lindstedt säger att storleken på marknadsföringsbudgeten är hemlig, men att det är den största investeringen i ACOs historia.
Vid medieköp konsulterar ACO Mediasupport, reklambyrå är ANR BBDO, pr-byrå är Rita Platzer.