Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag29.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Konsumentverket kritiserar Boxer och Viasat

Publicerad: 2 April 2007, 05:36
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:08

Konsumentverket har granskat Viasats och Boxers tv-avtal och marknadsföring. Myndigheterna anser att företaqgens marknadsföring är bristfällig på flera punkter.


Kritiken mot de båda tv-distributörerna är identisk på nästan alla punkter. Konsumentverket anser att de båda är dåliga på att visa totalpriserna för sina olika kanalpaket i sin marknadsföring och fokuserar alldeles för mycket på lockprodukter istället för på huvuderbjudandet om själva abonnemanget. Konsumentverket anser också att Viasat och Boxer bör bli bättre på att visa viktiga villkor som bindningstid och faktureringsavgift i sin marknadsföring.

Konsumentverket påpekar också att det finns flera punkter i både Viasats och Boxers villkor som ger obalans i villkoren till distributörernas fördel. Verket anser till exempel att det är fel att både Viasat och Boxer får göra ändringar i avtalen under avtalsperioden. Vidare är verket kritiskt till att distributörerna får överlåta sin del av avtalet samtidigt som kunderna inte har den rätten.

Till och med den 13 april har Viasat och Boxer på sig att kommentera Konsumentverkets kritik.

Ola Eriksson

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.