Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag23.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Konsult blir varumärkeschef på Telenor

Publicerad: 3 April 2008, 07:49
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:53

Anne Årneby får ansvar för Telenor Sveriges varumärken Telenor, Bredbandsbolaget och Glocalnet. Hon kommer närmast från Rewir där hon jobbat med Telenors varumärkesstrategi.


Den 15 april tar Anne Årneby platsen som övergripande varumärkeschef för telefnors tre varumärken i Sverige. Hennes chef blir kommunikationsdirektörn Annica Elmehagen.

-Jag är jätteglad att få över henne hit, hon är otorligt duktig och får saker att hända snabbt, säger Annica Elmehagen.

Hon har tidigare jobbat med Anne Årneby när hon jobbade på Stockholms stad och Annica Elmehagen var konsult på Kreab. Den viktigaste frågan enligt henne är att Telenor ska blir bättre på att optimera sina kanaler.

-Det är det klassiska om integrerad kommunikation. Det är få företag som är duktiga på det här för att det helt enkelt är svårt. Men vårt mål är att bli bättre på att utnyttja alla kanaler, både köpt media, butiker och annat tillsammans. Anne är en person som är duktig på att jobba över alla kommunikativa gränser.

Ola Eriksson

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.