Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag03.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Konica Minolta kör Ronaldinho-kampanj

Publicerad: 26 Februari 2008, 11:21
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:56

Den brasilianske fotbollsstjärnan Ronaldinho medverkar i Konica Minoltas senaste reklamkampanj.


Kampanjen redan gått igång internationellt, men startar i Sverige 3 mars. Kampanjen består av två serier, Konsten att vinna och Förbättra ditt spel.

- Ronaldinho är en stark medieprofil och han är lyckosam och framgångsrik precis som vår företag. Vi jobbar mycket med sportsponsring, bland annat på alla Elitseriearenor, och vi gör mycket tillsammans med våra kunder och återförsäljare som är relaterat till olika former av sport, säger Göran Åslund, marknadschef på Konica Minolta.

Kampanjen går i print, på webben och på flygplatser. Ronaldinho ska användas i skrivarföretagets marknadsföring under våren och sommaren. Kampanjen är gjord i Japan och initiativet till att använda Ronaldinho kommer också därifrån.

Vår målgrupp är alla inköpare av kopiatorer och skrivare. Men kampanjen riktar sig naturligtvis också till våra återförsäljare och personal. Det handlar mycket om att stärka varumärket.

Konica Minoltas mediebyrå är Starcom.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.