Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag25.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Kommunikationsföretag letar talanger på Handels

Publicerad: 16 April 2007, 13:45
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:07

Mediebranschen skriker efter personal och gräver allt djupare efter kompetensen. Årets upplaga av branschdagen, M2 hålls på Handelshögskolan. "Det är inte den traditionella rekryteringskällan men handelsstudenterna är kreativa", säger Gustav Borgefalk, pressansvarig för M2.


Istället för det traditionella valet för handelsstudenter, bank och finans, vill M2-grupppen få studenterna att välja media och kommunikation.

- Handelsstudenterna är ofta väldigt kreativa men har också affärstänket. Efter tryck både från branschen och eleverna på skolan bestämde vi oss för att skapa det här forumet, säger Gustav Borgefalk.

Under dagen hålls en företagsmässa, seminarier och föreläsningar där flera av de tolv vdarna som deltar ska hålla föredrag. Dagen avslutas med en galamiddag.

Gustav Borgefalk säger att intresset för mediebranschen har ökat kraftigt på Handels.

- Majoriteten av uppstartsföretagen i inkubatorn Business Lab är medieföretag, så det här ligger rätt i tiden.

Företagen som medverkar under M2:

Absolut SpiritsAftonbladetBrindfors EnterpriseCaratGeelmuyden-KieseHamsterpajHill & KnowltonLowe BrindforsPrime PrPronto CommunicationRBKSpringtimeStoråkers McCannTrimedia SWELynxEyeStarcomEasyPRCoast Communications

Henrik Widell

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.