Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Kommunal lägger 7 miljoner på avtalskampanj

Publicerad: 19 februari 2007, 11:08
Uppdaterad: 6 december 2015, 17:11

Fackförbundet Kommunal lägger 6-7 miljoner kronor på en kampanj i Metro och utomhus. Bakom kampanjen står reklambyrån Hemma.


Annonserna visar upp tio av de yrkesgrupper som återfinns inom Kommunal, exempelvis undersköterska, busschaufför och personlig assistent. Copyn lyder Sverige behöver fler proffs! Klarar du mitt yrke?

- Vi vill lyfta våra yrken eftersom vi anser att de behöver villkor som anstår ett proffs. Vi tror också att människor inte riktigt vet vad det innebär att vara till exempel busschaufför, säger Ann-Kristin Sandberg, chef för medlems- och utvecklingsenheten på Kommunal.

Kommunal ska under kampanjperioden, som löper hela våren, även klä in en tunnelbanevagn. Förutom annonsering blir det även pr-insatser i form av debattartiklar och närvaro vid mässor och kongresser. Printannonserna gick upp idag och utomhus går kampanjen upp kring 12 mars. Men egentligen skulle kampanjen inte ha börjat förrän om några veckor.

- Vi vill få ut så mycket som möjligt för pengarna och fick ett bra pris.

Kommunals mediebyrå är Adon. Förbundet har ingen pr-byrå.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.