Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag02.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

KO granskar Postkodlotteriet

Publicerad: 27 Februari 2008, 10:08
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:55

TV4-programmet Postkodlotteriets tidning Postkodnyheterna bryter mot marknadsföringslagen, anser Konsumentombudsmannen, KO.


KO anser att tidningen är direktreklam, vilket inte framgår tillräckligt tydligt. Innehållet ger också sken av att vinstchansen är högre än vad den faktiskt är. KO kräver också att annonsplatserna tydligare pekas ut.

KO har begärt att lotteriet ska yttra sig över saken.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.