Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag19.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Klaus Bengtsson till UMG

Publicerad: 9 April 2010, 06:50
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:55

Tidigare LRF-chef går till eventbyrå.


Det var i november förra året som Klaus Bengtsson slutade som försäljningschef på LRF Media. Anledningen var att man inte hittat någon ny roll till honom efter att förlaget köpts av TTG.

Nu lämnar Klaus Bengtsson tidningsbranschen. Istället blir han säljande projektledare på eventbyrån United Media Group, UMG.

– Det ska bli kul att prova på något nytt, säger Klaus Bengtsson.

Vad ska du göra?

– Jag ska jobba med att ta fram nya koncept inom upplevelsemarknadsföring, sälja in dem och sedan sköta dem.

Har du jobbat med event och sponsring tidigare?

– Inte enbart, men jag har jobbat med det en del under min tid på Carlsberg och Slitz.

Du har jobbat i tidningsbranschen i 11 år. Hur känns det att lämna den?

– Hade vi fortfarande varit TTG hade jag varit kvar. Jag fick flera erbjudanden från tidningsbranschen men är förtjust i marknadskommunikation. Jag ser fram emot detta.

UMG vann nyligen Gyllene Hjulets b2c-kategori för sin Adidas-kampanj "Impossible is Nothing".

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.